Pojazd idealny na rekonstrukcję historyczną, plan zdjęciowy oraz jako mega atrakcja na eventy, imprezy firmowe czy pikniki. Z racji tego, że był on stosowany podczas całej drugiej wojny świtowej może zostać wykorzystany podczas rekonstrukcji z okresu od 1939 r do roku 1945.
Krótko technicznie i Historycznie – Opis Pojazdu
Pojazd produkowany był między 1937 a 1942 rokiem. Łącznie taśmy produkcyjne opuściło tylko 986 sztuk, więc niewiele. Zawieszenie jak i silnik wykonała firma Horch. W produkcji posiłkowano się także produkcją z firm takich jak Auto Union, Steyr i Puch. Stały napęd na 4 skrętne koła dawał bardzo dużą zwrotność, co w połączeniu z 3.5 litrowym silnikiem o mocy 81 koni mechanicznych tworzyło bardzo dobrej klasy wóz rozpoznawczy. Zasięg pojazdu przy 100 litrowym baku wynosił w wypadku warunków drogowych ok 300Km w wypadku terenu 200 KM. Opancerzenie - przód i boki pojazdu 8 mm. Tył i podwozie 5 mm. W późniejszych wersjach przód wzmocniono do 14 mm. Była to wersja pojazdu, która w przeciwieństwie do Sd.Kfz 221 (poprzednik) posiadała regularną obrotową wieżę strzelniczą. Pojazd uzbrojony był w 2 cm działko KwK30 oraz karabin maszynowy MG13 w kalibrze 7.92. Późniejsze wersje posiadały uzbrojenie w postaci działka KwK38 L/55 kalibru 20 mm i karabin maszynowy MG 34 2 kalibrze 7.92. Załoga pojazdu składała się z 3 osób - kierowcy, celowniczego i dowódcy, który pełnił jednocześnie rolę ładowniczego.